2021/03/30

Identyfikacja wizualna firmy - księga znaku

Wiele ludzi zastanawia się, w jaki sposób zareklamować swoją firmę, aby wyróżniała się na tle konkurencji. Podstawą działań marketingowych, które przynoszą pożądany efekt, jest zbudowanie spójnego wizerunku firmy. Warto wspomnieć jednakże, że są to działanie długofalowe, która wymagają konsekwencji oraz cierpliwości.

Bez wątpienia fundamentem w osiągnięciu tego celu jest księga identyfikacji wizualnej, która zawiera wszystkie konieczne wytyczne dotyczące użycia znaków opisujących firmę, czyli głównie logotypu. Księga znaku – w jaki sposób wpływa na wizerunek firmy? Należy zaznaczyć, że księga znaku daje możliwość na tworzenie a także utrwalanie spójnego wizerunku firmy. Dzieje się tak dlatego,  że w księdze identyfikacji wizualnej znajdziemy wszystkie zasady oraz wytyczne dotyczące stosowania znaków opisujących firmę, czyli na przykład logotypu. Są to zasady dotyczące zastosowania znaków na odzieży firmowej, pojazdach filmowych, materiałach biurowych, gadżetach reklamowych czy materiałach o charakterze promocyjnym. Dzięki tym zasadom znaki firmowe, takie jak logotypy, mogą być stosowane tylko i tylko przy spełnieniu określonych warunków. W ten sposób budowany jest mocny oraz spójny wizerunek firmy, co wpływa na powiększenie rozpoznawalności firmy, jak też jej działalności i usług. W związku z tym księga znaku zawiera informacje tj. szczegółowa budowa logotypu, z uwzględnieniem wariantu podstawowego oraz wariantów dodatkowych, rozszerzonych, jak także informacje dotyczące palety kolorystycznej fir mowej i zasad jej użycia na różnorakich materiałach. Dzięki tym wszystkim zasadom znaki firmowe są stosowane tylko w ściśle określonych warunkach, co wpływa na utrwalenie spójnego wizerunku firmy w świadomości klienta a także partnera biznesowego. Jest to zatem potrzebny detal budowania wizerunku firmy, jak także zwiększenia rozpoznawalności firmy a także marki.
Polecana strona: www.whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej

0 komentarze:

Prześlij komentarz