Przepisy Unii Europejskiej zostały ostatnimi czasy bardzo zaostrzone, o ile chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W przypadku samochodów zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, bardzo istotną rolę odgrywają filtry DPF.
Regeneracja DPF jest bardzo ważna nie tylko dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, niemniej jednak również dla środowiska. Filtr DPF to przeciwnie filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co powoduje, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeżeli już ten filtr nie działa poprawnie, samochód nie spełnia wymaganych prawem norm identycznie działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji auta, niemniej jednak kiedy auta z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają sposobów wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki samochodów nie osiągają odpowiednio wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał stosownie, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Dlatego też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane głównie dla ludzi, którzy pokonują długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników pojazdów jeżdżących na krótkich trasach, przykładowo do pracy jedynie kilka kilometrów. W takim przypadku znacznie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną albo gazem.
Więcej informacji na stronie: demontaż filtrów dpf.
0 komentarze:
Prześlij komentarz